نینجوتسو هنر حرکت پنهانی

نینجا شمشیری در میان خیزران

نینجوتسو هنر حرکت پنهانی

نینجا شمشیری در میان خیزران

نینجوتسو هنر حرکت پنهانی
آگهی
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

تاکتیک های دفاع شخصی

جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۰۸ ب.ظ

در اینجا قرار نیست در مورد محاسبات حرکت خود، کاری انجام دهیم. ما فقط می خواهیم در مورد چگونه روبرو شدن با حریف صحبت کنیم .

ابتدا با یک سوال شروع می کنیم، شما چقدر می توانید تهدیدات حریف را شناسایی کرده و تا چه حد توانایی دادن پاسخ سریع را دارید ؟

بیشتر افراد آمادگی مبارزات خیابانی خود را بر اساس قابلیت های " تکنیک سخت " خود ارزیابی می کنند و وقت کمتری برای توسعه ی مهارت های  نرم  خود صرف می کنند این در حالی است که این مهارت ها برای حملات فوری بسیار لازم و مفیدند .

یکی از مهم ترین تکنیک های نرم، آگاهی لحظه به لحظه از موقعیت خود است. این یعنی یک هوشیاری کامل و جمعی از تهدیدات، محیط، حرکات و ناهنجاریهای اطراف است. به این ناهنجاریها شاخص های قبل از حادثه هم می گویند که شاخص های حمله ی قریب والوقوع را شامل می شود. داشتن مهارت به سرعت تعیین کردن تهدیدات مخفی، مهارتی فوق العاده گرانبها در درگیری های خیابانی است.

خیلی خوبه؟ اینجا هیچ اتفاقی رخ نمی دهد. اما چند ثانیه قبل از حمله هم همین طور؟

خوب حالا ببینیم بعد از اینکه شما از محیط خود آگاهی پیدا کردید، قرار است چه تدبیری برای خود بکنید؟ وقتی که خود را وسط معرکه می بینید و دیگر نمی توانید از برخورد فیزیکی جلوگیری کنید بهترین کار برای انجام چیست ؟

خوب بهتر است بهترین عملکرد ها را شماره بندی کنیم.

1- جلوگیری از رخوت

روبروی حریف خود گوزن نباشید، یک زیست شناس می گوید : گوزن ها در دعواهایشان نمی دانند چه کار می کنند برای همین کاری نمی کنند .

خوب اگر شما هم تابحال در مقابل کسی دچار این حالت شده اید هیچ کلمه ای به اندازه ی" بهت زده " آن حالت شما را توصیف نمی کند.

برای اجتناب از این حالت باید به این فکر کنید که شما هر لحظه می توانید مورد حمله قرار بگیرید. در مرحله ی دوم یک بازخورد مناسب و موفق را در برابر حمله ی فرد برای خود مجسم کنید. وسواس به ذهن خود راه ندهید، به ذهن خود اعمال کنید که می توانید در بدترین شرایط از خود دفاع کنید .

اگر نمی توانید از این تکنیک بهره ببرید و این جسارت را از خود نشان دهید بهتر است بروید و نمک بلیسید.

2- تا حدودی از مهارت های بالقوه ی حریف سر در بیاورید

از وضعیت جسمی حریف و مسلح بودن یا نبودن وی سعی کنید تا حدودی سر در بیاورید. چگونه؟ آیا چیزی درون دستانش است؟ احساس می کنید جای از بدنش متورم شده؟ چیزی درون جیب هایش است؟ چیزی از پیراهنش بیرون نزده؟ این چیز های عادی ممکن است برای شما مسئله ای بزرگ تر شود.

آگاهی از حریف یا مشکوک شدن به وی برای داشتن اسلحه ای که ممکن است در دعوا از آن استفاده کند می تواند برای شما بسیار حیاتی باشد.

3- موقعیت، موقعیت، موقعیت

در چه موقعیتی قرار دارید؟ در حین دعوا فورا کاری کنید که در موقعیتی تاکتیکی و ممتاز قرار بگیرید و همواره راهی برای فرار داشته باشید. می توانید در همان جا یک اسلحه ی دم دست برای خود پیدا کنید و یا چیزی را سد راه او قرار دهید.

وقتی که به شدت تهدید می شوید و احساس خطر می کنید دیگر به اطلاعاتی نیاز ندارید که منتظر آن باشید ولی الزاما قرار نیست که شما حمله کنید .

4- درنده خو شوید

یک ذهنیت نابودگر برای خود بسازید. اگر این حالت را حتی برای چند ثانیه برای خود مجسم کنید حملات شما موثر تر خواهد بود. امید را از دست ندهید و مطمئن باشید که این تکنیک موثر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی