فلسفه و نین جوتسو
هنر نینجوتسو ، مجموعه ای از دانش ها و رموزی است که اساس برخورد نینجاها
بازندگی ادراک ( مسائل ) و پیشگیری ازخطر را تشکیل می دهد.
نینجوتسو ،
علاوه بر یک سیستم وارد آوردن ضربات فیزیکی به منظور انجام عملیات اطلاعاتی و رزمی
چیریکی ، یک روش کلی زندگی است که در آن کلیه جنبه های وجودی دنیای اطراف ما، تمام
سطوح ومراتب آگاهی و چشم انداز کلی ادراک فرد ، باهم ترکیب گردیده اند تا حیات شخص
را با توجه و براساس گردش کلی جهانی که ما در آن زندگی میکنیم و هماهنگ با آن ،
معنی ببخشد .
یک نینجا ، مسئله و موضوع کنار آمدن باعالم و جود را به 3
شیوه و طریق ، تجسم عینی می بخشد ...
هنر نینجوتسو ، مجموعه ای از دانش ها و رموزی است که اساس برخورد نینجاها
بازندگی ادراک ( مسائل ) و پیشگیری ازخطر را تشکیل می دهد.
نینجوتسو ،
علاوه بر یک سیستم وارد آوردن ضربات فیزیکی به منظور انجام عملیات اطلاعاتی و رزمی
چیریکی ، یک روش کلی زندگی است که در آن کلیه جنبه های وجودی دنیای اطراف ما، تمام
سطوح ومراتب آگاهی و چشم انداز کلی ادراک فرد ، باهم ترکیب گردیده اند تا حیات شخص
را با توجه و براساس گردش کلی جهانی که ما در آن زندگی میکنیم و هماهنگ با آن ،
معنی ببخشد .
یک نینجا ، مسئله وموضوع کنار آمدن باعالم و جود را به 3 شیوه
و طریق ، تجسم عینی می بخشد .
می Mi – و Wo شی نوبو (Mimo Shinobu)Shinobu
وجودی را می پروراند و آماده میکندکه برای بردباری فیزیکی ، موزون بوده ،
آموزش دیده و حفظ گردد.
ذهن بیدار و فکر هوشیار کوکورو وشی نوبو
(Kpkorowoshinobo)
برای دستیابی به مرحله ثبات ذهنی ( و فکری ) هماهنگ و معتدل
گردیده ، وسیعت نظر می یابد وجهت داده میشود.
با شی کی وشی نوبو (Shiki wo
Sjnobu)
درک و بصیرت ، هم زمان ، به صورت درونی و بیرونی ، به منظور کسب شهامت
اخلاقی و ثبات روحی و رسیدن به آگاهی دانش جامع که برآمده از خرد میباشد ، تمرکز
می یابد.
برعکس هنرهای رزمی معمول ، که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی می توان ،
چه از نظر فیزیکی وچه به لحاظ ذهنی و فکری ، آنها فراگرفت ، مهارت جامع نین جوتسو
که با کل حیات آدمی سروکار دارد ، را تنها از طریق آموزش های مداوم و جدّی ،
مشاهدات عینی و ذهنی فردی و پرورش و رشد شخصیتی که درسراسر زندگی جریان دارد و او
را به مرحله ای بسیار فراتر از یادگیری حرف مکانیسم های رزمی و کسب مهارت پیش خواهد
برد . تاکتیک ها وتکنیک های نین جوتسو که درحد بسیار زیادی از آموزه های پر رمز و
راز وصوفیانه هندی ، تبتی و چینی و دیگر فلسفه های تجربی و مشی طبیعت و جهان تأثیر
پذیرفته است ، غالباً نمادها و الگوهای طبیعت را شبیه سازی نموده و الهام پذیری و
انگیزه جویی از آنها را مهیا می سازد .
درعالم وجود 2 مجموعه کاملاً متفاوت
از نمادها وجود دارند که می توان آنها را با دست راست و چپ مقایسه کرد .
این نمادهادر تناسب و هماهنگی کامل با یکدیگر برای تعبیر چگونگی انجام و
تعامل امور بایکدیگر (قلمرو حقیقت غائی یا نهایی ) مورد استفاده قرار می گیرند.
اگر چه این دو قلمرو متفاوت ، درمحدوده مکانی و زمانی یکسانی موجودیت پیدا
میکنند ، امابه لحاظ محدودیت بینش و میدان دید ناظر (منظور انسان –2)ممکن است
کاملاً متفاوت و دوگانه بنظر برسند. درعالم واقع این دو قلمرو ، 2 نظریه مختلف از
پروسه ای یکسان و منطبق بر یکدیگر میباشند.
از محدوده قلمرو « حقیقت غایی
یا نهایی» گودایی (godai) یا 5 رکن اساسی که موجودیت را آشکار می سازند، پدید می
آید . تعامل این 5 رکن جهان هستی را تجسم می سازند، پدید می آید . تعامل این 5 رکن
هستی را تجسم عینی می بخشند این 5 رکن عبارتنداز : کو – Ku (خلاء ) ، فوFu (باد) ،
کا – Ka (آتش ) ، سویی ـ Sui ( آب ) و چی ـ Chi (زمین )
این ها نمادهایی
هستند از اینکه چگونه موجودیت های فیزیکی خود رابه صورت پتانسیل های اتمی ، گاز ها،
انرژی ، این مجموعه چگونگی عینیت یافتن موجودات را تشریح می کند.
از قلمرو
« حقیقت مادی» گوگیو« goguo » یا 5 عامل ابتدایی که چگونگی تعامل موجودات با یکدیگر
و جریان امور آنها ر اتشریح می کند. پدید می آیند.
این 5عالم عبارتند از :
چی Chi(زمین ) ، سویی ـ Sui (اب ) ، کاـ Ka در تعامل دائمی بایکدیگر ، همدیگر را
ایجاد وسپس نابود می سازند درست همانگونه که آب درخت را تغذیه میکند ، سپس درخت
باتبر فلزی بریده می شود وتوسط آتش مصرف می گردد تا خاک و زمین را تولید کند.
نیجاها درطول تاریخ ، از دانش چگونگی قرار گرفتن عوامل طبیعت در کنار یکدیگر و مکمل
هم بودن آنها، برای توسعه آنچه با عنوان گوتون پو(go ton po) روشهای اختصاد فرار با
استفاده از 5 عامل ، شناخته شده ، استفاده کرده اند.
به دلیل وجود تائولیست
(Taoist) میراثی که نینجا ها از اساتید چینی درطول هزاران سال قبل به ارث برده اند،
آشنایی عملی با طبیعت و قوانین طبیعی به تئوری کاربردی ، روش های زبردستانه قرار
نینجوتسو ، بدل گردید .
دو (یاچی ) تون جوتسو (Do(orchi)Tonjutsu) یا روش
های ( استفاده از )زمین ، شامل استفاده از صخره ها، خاک و ناهمواری های زمین ، به
منظور کمک به فرار نینجا ،می باشد و (سوئی تون جوتسو) (Sui tonjutsu) یا روش های آب
شامل استفاده از ابزار و وسایل سوئی کی (Sui pKi) برای حرکت در سطح آبگیرها ،
رودخانه ها، باتلاق ها و نیزارها ونیز ابزار منحصر به فردی برای ماندن در زیر آب ،
می باشد
- ۹۰/۰۸/۱۶